Učinkovito upravljanje vremenom

“Vrijeme je najdragocjeniji resurs koji imamo”

Upravljanje vremenom jedno je od problema s kojim se svi susrećemo i u većini dana imamo osjećaj kao da vrijeme leti i rijetko imamo vremena da organiziramo svoje svoje vrijeme i njime upravljamo.

Istraživanje je pokazalo da na 500 ispitanika, samo 10% ljudi ima kontrolu nad svojim danom.

Učinkovitim upravljenjem vremena vršimo kontrolu nad svojim danom, radnim zadatcima i balans između poslovnog i privatnog života. Pravilnim upravljenjem vremena povećava se produktivnost, efikasnost, grade se dobre navike čime se smanjuje stres i negativna energija.  Kako biste učinkovito upravljali vremenom, morate optimizirati svoj raspored, odrediti prioritete i okvirni vremenski period za svaku aktivnost te blokirati ometanja ukoliko je to moguće.

Korak 1: Shvatite kamo ide vaše vrijeme

  • Napravite reviziju vremena kako biste postavili svoje namjere i vidjeli gdje vaše vrijeme trenutno ide
  • Shvatite zabludu planiranja kako biste bili realni u pogledu onoga što se može učiniti u danu
  • Otkrijte nevidljive smetnje koje vam krate vaše vrijeme
  • Postavite sustave za praćenje vašeg svakodnevnog napretka i ostanite na putu

Korak 2: Postavite pametne ciljeve i odredite vrijeme za značajan rad

  • Postavite pametnije ciljeve
  • Prioritizirajte svoje zadatke nemilosrdno koristeći jednu od ovih praktičnih metoda
  • Odvojite hitno od važnog posla
  • Upotrijebite pravilo 30X za delegiranje više zadataka
  • Zaštitite svoje prioritete tako što ćete naučiti reći „ne“ svom šefu, klijentima i menadžerima

Korak 3: Izgradite učinkovit dnevni raspored

  • Izgradite jutarnju rutinu koja vam daje zamah
  • Koristite blokiranje vremena za izradu dnevnog predloška
  • Odvojite vrijeme za prekide i pauze
  • ‘Skupite’ vrijeme komunikacije
  • Odustanite od multitaskinga i prebacivanja konteksta
  • Radite s prirodnim energetskim ciklusom svog tijela

Korak 4: Optimizirajte svoje radno okruženje

  • Riješite se nereda (fizičkog i digitalnog)
  • Smanjite probleme sa šumom sa slušalicama ili (desnom) glazbom
  • Unesite malo prirode u svoj radni prostor
  • Postavite alate za fokus
  • Isprobajte metodu “Kokice s radnom stanicom”

Korak 5: Zaštitite svoje vrijeme (i fokus) od ometanja

  • Koristite stratešku lijenost za rad na pravim stvarima
  • Automatizirajte fokusirano vrijeme bez pregovora tijekom dana
  • Koristite metodu Ivy Lee kako biste pravilno završili dan
  • Ne zaboravite na prednosti slobodnog vremena
  • Koristite prave alate za upravljanje vremenom

Izvor: RescueTime