„Dobri timovi uključuju timski rad u svoju kulturu, stvaraju temeljne elemente za uspjeh“
Ted Sundquist
Vještine upravljanja timom su vještine koje bi svaki menadžer trebao imati i nastojati ga neprestano usavršavati. Učinkovite vještine upravljanja korisne su i menadžeru i timovima koje nadgledaju. Vještine upravljanja i vođenja tima osiguravaju i menadžerima i timovima poslovno usklađenje te pružaju menadžerima komptencije potrebne za uspješno vođenje, a timovima osnaživanje pojedinaca i ostvarenje sinergije grupe. Učinkovito upravljanje timom uključuje podršku, komunikaciju i ohrabrivanje članova tima tako da oni rade najbolje što mogu i nastave se profesionalno razvijati.
Kontinuirani razvoj tima ključan je faktor za uspješnost svake organizacije. Neovisno o položaju i hijerarhijskoj strukturi unutar organizacije, za održivu uspješnost potrebna je međusobna interakcija, zajedničko predlaganje i izlaganje ideja, planiranje i provođenje projekata što se u konačnici odražava na motivaciju i efikasnost zaposlenih, zadovoljstvo i osjećaj pripadnosti, efektnije korištenje resursa te lakše donošenje odluka, a rezultira radnom učinkovitošću i boljim poslovnim rezultatima.
“Vodstvo je sposobnost provođenja vizije u djelo”
Kome je trening namijenjen?
- Višem i srednjem menadžmentu, mendžerima, voditeljima odjela i njihovim timovima te svim poslovnim ljudima koji rade u timovima i žele unaprijediti svoj rad u timu, unaprijediti vještine za vođenje i upravljanje u svrhu jačanja timskoga rada.
- Individualno – svima vama koji želite steći vještine upravljanja i vođenja timova te rada u timu u svrhu osobnog ili profesionalnog razvoja.
Ciljevi treninga
- Razumijevanje nastanka, razvoja i funkcioniranja tima
- Razumijevanje timskih uloga
- Osvještavanje čimbenika uspješnog voditelja
- Razumjevanje uloge voditelja
- Usuglašenost članova tima
- Razvijanje komunikacijske, organizacijske i vodstvene kompetencije
- Vježbanje stalne, otvorene i učinkovite komunikacije u timu
- Podizanje potencijala individualno i timski
- Kvalitetna interakcija među članovima tima
- Razvijanje i poticanje međusobnog poštovanja i povjerenja
- Vježbanje razgovora kritike/pohvale
- Osviještavanje prednosti učinkovitog delegiranja
- Razumjevanje važnosti delegiranja za razvoj zaposlenih
- Podizanje zadovoljstva rada u timu
- Poticajna i ugodna radna okolina
- Inovativno donošenje odluka
- Ostvarenje boljeg radnog učinka i poslovne efikasnosti
Pregled treninga upravljanja timovima
- Što je tim?
- Timske uloge
- Uloga i posao voditelja/menadžera
- Sustav vođenja pomoću ciljeva
- Efektivna komunikacija pri vođenju timova
- Izbor članova tima
- Uloge u timu prema Belbinovom modelu
- Vodstveni stilovi
- Situacijsko vođenje
- Kritika i pohvala
- Motiviranje tima
- Zašto delegiramo
- Proces delegiranja zadataka
- Akcijski plan
Kvalitetan timski rad vođen menadžerskim vještinama, rezultira ostvarivanjem boljih poslovnih rezultata, stvaranjem kreativnih rješenja i poticanjem pozitivnih organizacijskih promjena. Kontinuiranim usavršavanjem i razvojem tima stvaraju se nova znanja i iskustva, komunikacija dovodi do novih ideja, podiže se osobni i poslovni potencijal, jača se motiviranost, stvara se poticajna i ugodna radna okolina koja dovodi do podizanja zadovoljstva članova tima i njihovog rada u timu. Raznolikost i integriranost tima stvara dodatnu vrijednost te je uz kontinuirani razvoj, ključan faktor za postizanje rezultata i uspješnosti.