5 jednostavnih digitalnih marketinških strategija za lansiranje novog proizvoda

Kada po prvi puta krećemo sa procesom lansiranja novog proizvoda ili neke usluge, možda nekog projekta često puta nismo sigurni od kuda krenuti i kako formirati uspješnu digitalnu komunikaciju. Zato vam u videu u nastavku donosimo 5 uspješnih i funkcionalnih strategija digitalne komunikacije koje možete primijeniti u vašem vlastitom poslovanju.

Nadamo se da ste iz videa saznali i naučili vrijedne strategije koje vam mogu pomoći u odgovoru na pitanje kako da poboljšate svoju digitalnu komunikaciju, no dopustite nam da u nastavku iznesemo još poneki detalj o nekima od njih…

Kako je i naglašeno na početku videa prije nego uopće krenemo u kreiranje i stvaranje strategija digitalne komunikacije osnovni preduvjet uspješnog poslovanje je imati dobar i kvalitetan proizvod koji je koristan ciljanim korisnicima te je važno da imate postavljenu i funkcionalnu digitalnu prisutnost.

Korisnost proizvoda ili usluge uvijek određuju korisnici. Zato je važno prije upuštanja u proces izrade proizvoda provesti istraživanje na ciljanim target korisnicima – što je to što oni trebaju od tog proizvoda – koje su to funkcionalnosti i karakteristike proizvoda, servisi, dodatne usluge i slično. Prilikom istraživanja dolazimo do vrijednih spoznaja o tome što je korisnicima bitno te dobivamo njihov „pogled“ na situacije kada imaju potrebu i želju koristiti taj proizvod, koji jezik koriste dok govore o tom proizvodu, na koji način se ponašaju dok pretražuju Internet da bi dobili informacije ili kupili proizvod, na koji način se ponašaju kada koriste taj proizvod i puno drugih korisnih informacija.

Kada smo proveli istraživanje kreće izgradnja i planiranje digitalne prisutnosti. Kreiranje funkcionalnog web sjedišta, odlično posložen SEO (Search Engine Optimization), razrađen marketing plan i postavljeni mjerljivi ciljevi. No kako je svaki od ovih elemenata izuzetno važan ostavljamo objašnjenje svakog od njih za neku drugu priliku, a mi se vraćamo nazad na strategije digitalne komunikacije.

Prva strategija koju smo spomenuli u videu je upoznavanje korisnika sa vašim novim brandom i/ili novim proizvodom ili uslugom. Jedan od načina je napraviti to putem poklona. Hoćete li nagraditi vaše potencijalne korisnike putem organiziranja nagradne igre na društvenim mrežama ili pak jednostavno podijeliti uzorke novog proizvoda uz neki časopis (ako je proizvod prikladan za to – recimo čest slučaj kod kozmetičkih proizvoda) ili organizirati promotivni štand u nekom dućanu/sajmu/konferenciji pa omogućiti degustaciju/testiranje/demonstraciju svog proizvoda stvar je vašeg izbora, mogućnosti i naravno prirode samog proizvoda.

Ponekad nam takav način nije dostupan zbog brojnih razloga. Tada se moramo potruditi u komunikacijskom smjeru i na što bolji i transparentniji način pojasniti korisnicima sve što možemo o našem brandu, našoj misiji i viziji, timu, te sve o našem proizvodu ili usluzi i njihovoj korisnosti. Što će naša komunikacija biti autentičnija, već ćemo sa prvim korisnicima ostvariti pozitivna iskustva, a to će dovesti do većeg broja korisnika i širenja prodaje.

U tom slučaju strategija broj dva će nam biti još od većeg značaja – stvarati sadržaj koji je „sherabilan“ odnosno toliko koristan i relevantan da ga korisnici rado dijele. Edukativni sadržaji su izuzetno važni jer korisnici kroz njih uče i pridonose njihovom osobnom razvoju. Budite sigurni, sve što netko smatra korisnim biti će podijeljeno. Zato okupite glave svog tima na kup i osmislite korisne edukativne sadržaje koji imaju veze sa vašim poslovanjem i proizvodom ili uslugom i vaši napori neće ostati nezapaženi.

Veliku ulogu igra i zabavan sadržaj, no on nije uvijek primjeren svim proizvodima i svim komunikacijskim prilikama iako i to može biti odlična strategija koja će vas i vaš brand izdvojiti od ostatka konkurencije. Recimo da prodajete gaming console – sadržaj koji će biti zabavan i koristan vašoj gaming publici će sigurno biti i više nego dobro prihvaćen i podijeljen.

Korisnici pitaju, vi odgovarate. Strategija broj 3 je poprilično jasna sama po sebi pa ju nismo posebno obrađivali u videu, no moramo napomenuti da je to jedan jako dobar i funkcionalan način da prikupite veći broj korisnika u svoju online zajednicu. Stvaranje online zajednice koja vas prati i koja sa vama komunicira, u digitalnom dobu je osnova svake uspješne digitalne komunikacije. Zato je važno sa vašim timom razmisliti koja se sve pitanja mogu motati po korisnikovoj glavi, što je sve njima potrebno od informacija ili znanja prije nego se odluče za kupnju vašeg proizvoda.

U nastavku donosimo neke od primjera:

Primjeri tekstova u obliku ponuđenih odgovora za prodaju raznih vrsta kosilica…
Kako postići savršen travnjak?
Je li moguća ekološka košnja bez štetnih emisija?
Sigurnost pri košnji – mogu li živa bića koja obitavaju u vašem vrtu biti sigurna uz robotsku kosilicu?
Oblikujte najljepši vertikalni vrt
Pravilno obrezivanje i rezanje zimzelenog grmlja
5 zlatnih pravila za košnju vašeg travnjaka

Strategija broj 4. je Remarketiranje odnosno ponovno marketiranje. Korisnici gotovo nikad nisu spremni kupiti vaš proizvod ili uslugu kod prvog susreta sa vašim brandom zato je potrebno susretati korisnike na njihovom korisničkom putovanju, kada pretražuju Internet te imati spremnu komunikaciju i ponudu.

Ponekad takve marketinške poruke idu na živce korisnicima, no prednosti koje donosi Remarketing za male tvrtke su ogromne – donosimo u nastavku neke od njih:

  1. Remarketing pomaže da ostanete povezani sa svojom ciljanom/target skupinom
  2. Remarketing potiče korisnike na više interakcija sa vašim brandom i dodatno ima mogućnost postavljanja CTA gumba (Call to Action – pozivamo korisnike na interakciju)
  3. Remarketing omogućava ciljano komuniciranje odnosno da targetiramo korisnika sa posebno osmišljenim oglasima i porukama ovisno o tome gdje su se kretali na našem web mjestu i koje teme, proizvodi ili usluge su ih zanimali
  4. Uz Remarketing kampanje možemo ostvarivati niže troškove oglašavanja.

Zadnja strategija o kojoj smo pričali u videu je sistem preporuka. Od pamtivijeka je „word of mouth“ odnosno korisnička preporuka najprihvaćenija preporuka koja donosi najbolje rezultate. Zato je važno voditi brigu o zadovoljstvu korisnika sa proizvodom ili uslugom koji prodajemo te stvarati „ponovljene kupnje“ odnosno lojalne korisnike koji će se vraćati našem brandu, vjerovati našim proizvodima i širiti dobre informacije o njima.

U prošlosti bi u mjestu postojao samo jedan postolar i zato tada nije bilo teško pratiti svoje korisnike, upoznati ih, znati što im treba. A danas nam u svladavanju tog izazova uvelike pomažu digitalne tehnologije. Sa jedne strane imamo veliku količinu podataka koju možemo prikupiti o ponašanju naših korisnika, a sa druge strane imamo online zajednice gdje možemo uspostaviti dvosmjernu komunikaciju. U tom kontekstu, retention odnosno zadržavanje korisnika putem kreiranja posebnih ponuda nije nova, ali je svakako nužna strategija koju svakako morate usvojiti i primjenjivati.

Postoje brojne druge strategije i načini kako poboljšati komunikaciju u digitalnom svijetu, ako želite saznati više o tome pratite naše buduće objave ili se prijavite na DIGITAL MASTERCLASS PROAGO AKADEMIJE i naučite sve o digitalnim komunikacijskim strategijama, u program UMIJEĆE DIGITALNOG KOMUNICIRANJA.

Vidimo se!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)