Mystery Shopping

“Nikada ne podcijenjujte moć uviđanja realne situacije”

Mystery shopping je poslovni alat koji podrazumijeva angažiranje prethodno istreniranih tajnih kupaca/klijenata/gostiju koji se na zahtjev određene tvrtke „pretvaraju“ u potencijalne i redovne kupce. Oni prema unaprijed definiranim kriterijima, detaljno i objektivno mjere kvalitetu usluga te tvrtke ili neke od konkurentskih tvrtki. Poslije obavljenog zadatka, tajni kupci izrađuju detaljan izvještaj o zatečenoj situaciji na terenu.

Iz izvještaja tvrtke se imaju priliku suočiti sa stvarima koje se zaista događaju na prodajnom mjestu i s realnom kvalitetom usluge koju njihovi djelatnici pružaju. Tvrtke na taj način postaju svjesne pritajenog nezadovoljstva krajnjeg potrošača, a informacijama koje dobiju Mystery Shopping-om unaprijeđuju kvalitetu usluge koju pružaju krajnjem kupcu.

Ciljevi analize Mystery Shoppinga

  • Podizanje razine kvalitete usluge
  • Unaprijeđenje zadovoljstva kupaca
  • Motiviranje zaposlenika da pružaju izvrsnu uslugu kupcima (uvijek i svima)
  • Praćenje cijena i kvalitete usluga konkurentskih kompanija
  • Podizanje svjesnosti o važnosti odnosa sa kupcima

Korisnici Mystery Shopinga

Korisnici su one tvrtke kojima je stalo do njihovih kupaca i koje kontroliraju i mjere kvalitetu vlastitih poslovnih procesa zbog kontinuiranog poboljšanja kvalitete usluge kupcima.

  • Banke i druge financijske ustanove
  • Benzinske postaje
  • Call centri
  • Franšize
  • Hoteli
  • Kinematografi
  • Kurirske službe
  • Parfumerije
  • Trgovine odjećom i obućom
  • Razne maloprodajne kompanije
  • Proizvođači i distributeri
  • Restorani
  • Restorani brze hrane
  • Saloni i servisi automobila
  • Turističke agencije
  • Agencije za promet nekretninama
  • Trgovački lanci

U suvremenom poslovanju kvaliteta usluge je nešto bez čega je uspješno poslovanje nezamislivo. Kvalitetna usluga je kod nas nažalost još uvijek prava rijetkost. Upravo zbog toga su izvještaji Mystery Shopping-a dragocjeni i predstavljaju dodir sa stvarnošću, pružajući tvrtkama informacije o tome što se zaista događa. Na taj način omogućavamo im da poduzimanjem korektivnih aktivnosti unaprijede razinu usluge koju pružaju, a samim time i svoje poslovanje i profit.

Metode prikupljanja podataka u Mystery Shopping istraživanjima su posjete prodajnom mjestu, telefonski pozivi i elektronička pošta.