Planiranje kupaca / Prodajna baza

“Svako vrijeme uloženo za kupca je pametna investicija”

Izrada plana prodajne strategije vjerojatno je najvažnija aktivnost kojom će se vaše poslovanje baviti neovisno o tome jeste li usredotočeni na B2B ili B2C segment. Plan prodajne strategije je putokaz tvrtke za osiguravanje pouzdanog i dugoročnog prihoda zadržavanjem postojećih i stjecanjem novih kupaca. Prodajnom strategijom se izrađuje detaljan plan o tome kako će vaš prodajni tim ciljati kupce i odrediti aktivnosti za ostvarenje prodajnih planova i veću profitabilnost.

Ključ postizanja kontinuiranog prihoda i povećanje profitabilnosti je u vezivanju određene prodajne aktivnosti za kvalitetne i promišljene ciljeve utemeljene na podatcima i dugoročnim ciljevima tvrtke.

“Potrebni su mjeseci za pronalaženje kupca… sekunde da ga izgubite”

Vince Lombardi


Mnogo je čimbenika koji utječu o tome da se kupac pretvori u odanog kupca: izvrsno korisničko iskustvo, posvećeni prodajni tim koji razumije kupca i njegove potrebe, prodajni tim koji razumije proizvod i zna kako ga predstaviti, ima empatiju korisnika te zna kako pružiti vrijednost na obostrano zadovoljstvo. Ali vaše tajno oružje koje veže poslovne ciljeve tvrtke je plan i prodajna strategija.

Četiri osnovna područja prodajne strategiju su:

  • Vrijednost – stvaranje i zajednički razvoj s vašim kupcem
  • Usklađenost – interno unutar vaše organizacije i eksterno s vašim kupcem
  • Odnosi temeljeni na povjerenju
  • Rast i razvoj – obostrano isplativ za obje strane

Kome je trening namijenjen?

  • Upravi, višem i srednjem menadžmentu, key account menadžerima i mendžerima na svim razinama u prodajnim sektorima, prodajnim stručnjacima te svim poslovnim ljudima koji žele kvalitetno i pravilno upravljati svojim planom strategije, planiranja kupaca i prodajnim bazama.
  • Individualno – svima vama koji želite steći vještine kreiranja i provođenja plana strategije, kvalitetnog planiranja kupaca i upravljanja prodajnim bazama.

Ciljevi treninga

  • Upoznavanje sa strukturom rada
  • Analiza tržišnog potencijala, kupaca i mogućnosti za ostvarenje rezultata u budućnosti
  • Pojednostaviti praćenje i kontrolu tržišta
  • Lakši pronalazak novih kupaca i strategije za zadržavanje postojećih
  • Razumijevanje vrsta i količina prodajnih aktivnosti te važnost izrade i provođenja grupnog i individualnog plana aktivnosti
  • Alati za planiranje rezultata u budućnosti – Pipeline
  • Razumijevanje vrijednosti svog proizvoda ili usluga
  • Lojalnost kupaca
  • Građenje dobrih odnosa s kupcem
  • Prepoznavanje potreba kupaca i brza reakcija na iste
  • Iniciranje izrade individualnog plana aktivnosti

Pregled treninga planiranja kupaca i prodajnih baza

  • Uvod i ciljevi programa
  • Trendovi na tržištu
  • Čimbenici uspjeha u prodaji
  • Što mjeriti u prodaji
  • Planiranje ciljeva i aktivnosti
  • MBO planiranje
  • Strategije rasta kupaca
  • Koncept prodajne baze
  • Tržišna, radna i kupovna baza
  • Planiranje i upravljanje rezultatima
  • Kriteriji selekcije kupaca
  • Pipeline – alat za planiranje rezultata
  • Računalna simulacija EXTRA d.o.o.
  • Individualni akcijski plan

Slijedeći prodajnu strategiju postiže se prepoznavanje kako i kada stupiti u interakciju s kupcima, umanjuje se rizik za odlazak kupaca te se proaktivno radi na postizanju ciljeva. Smjernice su neophodne u svim fazama na putu prema kupcu kako bi se postigao i krajnji uspjeh.