Učinkovite tehnike telefoniranja

„Tajna uspjeha učinkovite telefonske prodaje krije se u vama i vašoj komunikaciji“

Saša Karlovčan

Sposobnost komunikacije i prodaje putem telefonskog poziva

Jedan od najvažnijih aspekata uspješnog poslovanja je sposobnost komuniciranja i prodaje putem telefonskog razgovora. U današnje moderno doba, e-mailovi i online sastanci zamijenili su i dalje jedan od najučinkovitijih kanala za unaprijeđenje prodaje – telefonski poziv.

Telefonski pozivi postali su kanal kojim se služi unutar organizacije te s postojećim klijentima s kojima je već izgrađen dobar odnos. No pitanje je što s onim potencijalnim klijentima? Što je s onim klijentima kojima ste poslali ponudu, a nikada se nisu očitali na istu? Učinkovite tehnike telefoniranja omogućuju vam da prije sastanka steknete povjerenje i zainteresirate svoje potencijalne klijente u svega nekoliko minuta razgovora.

„Kupci će uvijek htjeti razgovarati s vama ako vjeruju da možete riješiti njihove probleme.“

Jeffrey Gitomer

Prodajne tehnike telefonskog razgovora vrlo su kompleksne. Današnji svijet funkcionira na vizualnom dojmu, neverablnoj komunikaciji i emociji stoga imate nekoliko početnih sekundi da vaš sugovornik odluči želi li razgovarati i nekoliko minuta da zainteresirate svog sugovornika na temelju vaše prezentacije proizvoda ili usluga i vašim komunikacijsko-prodajnim vještinama.


Nekoliko bitnih savjeta za učinkovite telefonske pozive:

  • Pripremite strategiju razgovora
  • Mentalno se pripremite
  • Imajte uvijek na umu svoje postavljene ciljeve
  • Izgradite svoje samopouzdanje
  • Budite profesionalni, pozitivni i „prijateljski“
  • Povežite se sa sugovornikom
  • Budite kratki, jasni s naglaskom na vrijednost svoga proizvoda/usluga
  • Predvidite sve moguće prepreke i potencijalna pitanja
  • Budite otvoreni
  • Stvorite ugodan razgovor
  • Ne radite druge stvari dok ste u razgovoru
  • Uvijek se probajte staviti na mjesto sugovornika
  • Usredotočite se na njihovu korist
  • Kroz otvorena pitanja saznajte njihove potrebe
  • Neka bude kratko, ali vrlo jasno da ih zainteresirate
  • Nemojte se obeshrabriti na negativne odgovore
  • Vodite evidenciju i bilješke o svakom razgovoru
  • Ukoliko sugovornik nema vremena, predložite sugovorniku da sugerira termin kada bi se mogli opet čuti
  • Napravite follow up poziva i pokažite da vam je stalo do sugovornika

Kome je trening namijenjen?

  • Višem i srednjem menadžmentu, menadžerima, stručnjacima, voditeljima timova ili projekata kao i svim poslovnim ljudima čiji se posao odvija u dinamičnom okruženju te koji imaju razumijevanje kako komunikacijska znanja i vještine mogu utjecati na povećanje uspješnosti u njihovoj organizaciji i u jednostavnijem ostvarivanju zadanih ciljeva.
  • Individualno – svima vama koji želite poboljšati svoje vještine telefonske komunikacije bilo u privatnom ili poslovnom životu.

Ciljevi treninga

  • Učinkovita prodaja putem telefonskog razgovora
  • Priprema tijeka razgovora
  • Kako otvoriti telefonski razgovor
  • Razumijevanje vrijednosti svog proizvoda/usluge
  • Savladavanje tehnika i procesa prodajnog razgovora
  • Buđenje emocija i stvaranje ugodnosti kod sugovornika
  • Vođenje razgovora kroz otvorena pitanja
  • Kako održati kratak, jasan i zanimljiv razgovor
  • Učinkovito zatvaranje prodaje u telefonskom razgovoru
  • Svladati prepreke u komunikaciji i izbjeći konfliktne situacije
  • Aktivno slušati i znati zašto je to važno

Pregled treninga učinkovitih tehnika telefoniranja

  • Uvod, ciljevi programa
  • Rad djelatnika putem telefona
  • Kako graditi odnos sa kupcima
  • Dobra komunikacija putem telefona
  • Prednosti i nedostaci prodajnog telefoniranja
  • Komunikacijski alati pri radu telefonom
  • Korak za korakom – faze telefonskog razgovora
  • Kako otvoriti prodajni telefonski razgovor
  • Tijek i proces razgovora
  • Proaktivan tijek razgovora
  • Win-win razmišljanje
  • Kako prepoznati potrebe kupca
  • Definiranje kupčevih potreba
  • Prezentacija svog proizvoda/usluge
  • Kako prepoznati pravi trenutak za zatvaranje prodaje
  • Kada prepoznati kada odstupiti
  • Vladanje “zahtjevnim” situacijama
  • Kako amortizirati neugodne situacije
  • Tips&tricks u tele komunikaciji
  • Vježbanje komunikacijskih situacija
  • Tajne i tehnike dobrog telefoniranja
  • Akcijski plan