„Tajna uspjeha učinkovite telefonske prodaje krije se u vama i vašoj komunikaciji“
Saša Karlovčan
Sposobnost komunikacije i prodaje putem telefonskog poziva
Jedan od najvažnijih aspekata uspješnog poslovanja je sposobnost komuniciranja i prodaje putem telefonskog razgovora. U današnje moderno doba, e-mailovi i online sastanci zamijenili su i dalje jedan od najučinkovitijih kanala za unaprijeđenje prodaje – telefonski poziv.
Telefonski pozivi postali su kanal kojim se služi unutar organizacije te s postojećim klijentima s kojima je već izgrađen dobar odnos. No pitanje je što s onim potencijalnim klijentima? Što je s onim klijentima kojima ste poslali ponudu, a nikada se nisu očitali na istu? Učinkovite tehnike telefoniranja omogućuju vam da prije sastanka steknete povjerenje i zainteresirate svoje potencijalne klijente u svega nekoliko minuta razgovora.
„Kupci će uvijek htjeti razgovarati s vama ako vjeruju da možete riješiti njihove probleme.“
Jeffrey Gitomer
Prodajne tehnike telefonskog razgovora vrlo su kompleksne. Današnji svijet funkcionira na vizualnom dojmu, neverablnoj komunikaciji i emociji stoga imate nekoliko početnih sekundi da vaš sugovornik odluči želi li razgovarati i nekoliko minuta da zainteresirate svog sugovornika na temelju vaše prezentacije proizvoda ili usluga i vašim komunikacijsko-prodajnim vještinama.
Nekoliko bitnih savjeta za učinkovite telefonske pozive:
- Pripremite strategiju razgovora
- Mentalno se pripremite
- Imajte uvijek na umu svoje postavljene ciljeve
- Izgradite svoje samopouzdanje
- Budite profesionalni, pozitivni i „prijateljski“
- Povežite se sa sugovornikom
- Budite kratki, jasni s naglaskom na vrijednost svoga proizvoda/usluga
- Predvidite sve moguće prepreke i potencijalna pitanja
- Budite otvoreni
- Stvorite ugodan razgovor
- Ne radite druge stvari dok ste u razgovoru
- Uvijek se probajte staviti na mjesto sugovornika
- Usredotočite se na njihovu korist
- Kroz otvorena pitanja saznajte njihove potrebe
- Neka bude kratko, ali vrlo jasno da ih zainteresirate
- Nemojte se obeshrabriti na negativne odgovore
- Vodite evidenciju i bilješke o svakom razgovoru
- Ukoliko sugovornik nema vremena, predložite sugovorniku da sugerira termin kada bi se mogli opet čuti
- Napravite follow up poziva i pokažite da vam je stalo do sugovornika
Kome je trening namijenjen?
- Višem i srednjem menadžmentu, menadžerima, stručnjacima, voditeljima timova ili projekata kao i svim poslovnim ljudima čiji se posao odvija u dinamičnom okruženju te koji imaju razumijevanje kako komunikacijska znanja i vještine mogu utjecati na povećanje uspješnosti u njihovoj organizaciji i u jednostavnijem ostvarivanju zadanih ciljeva.
- Individualno – svima vama koji želite poboljšati svoje vještine telefonske komunikacije bilo u privatnom ili poslovnom životu.
Ciljevi treninga
- Učinkovita prodaja putem telefonskog razgovora
- Priprema tijeka razgovora
- Kako otvoriti telefonski razgovor
- Razumijevanje vrijednosti svog proizvoda/usluge
- Savladavanje tehnika i procesa prodajnog razgovora
- Buđenje emocija i stvaranje ugodnosti kod sugovornika
- Vođenje razgovora kroz otvorena pitanja
- Kako održati kratak, jasan i zanimljiv razgovor
- Učinkovito zatvaranje prodaje u telefonskom razgovoru
- Svladati prepreke u komunikaciji i izbjeći konfliktne situacije
- Aktivno slušati i znati zašto je to važno
Pregled treninga učinkovitih tehnika telefoniranja
- Uvod, ciljevi programa
- Rad djelatnika putem telefona
- Kako graditi odnos sa kupcima
- Dobra komunikacija putem telefona
- Prednosti i nedostaci prodajnog telefoniranja
- Komunikacijski alati pri radu telefonom
- Korak za korakom – faze telefonskog razgovora
- Kako otvoriti prodajni telefonski razgovor
- Tijek i proces razgovora
- Proaktivan tijek razgovora
- Win-win razmišljanje
- Kako prepoznati potrebe kupca
- Definiranje kupčevih potreba
- Prezentacija svog proizvoda/usluge
- Kako prepoznati pravi trenutak za zatvaranje prodaje
- Kada prepoznati kada odstupiti
- Vladanje “zahtjevnim” situacijama
- Kako amortizirati neugodne situacije
- Tips&tricks u tele komunikaciji
- Vježbanje komunikacijskih situacija
- Tajne i tehnike dobrog telefoniranja
- Akcijski plan