“Vrijeme je najdragocjeniji resurs koji imamo”
Upravljanje vremenom jedno je od problema s kojim se svi susrećemo i u većini dana imamo osjećaj kao da vrijeme leti i rijetko imamo vremena da organiziramo svoje svoje vrijeme i njime upravljamo.
Istraživanje je pokazalo da na 500 ispitanika, samo 10% ljudi ima kontrolu nad svojim danom.
Učinkovitim upravljenjem vremena vršimo kontrolu nad svojim danom, radnim zadatcima i balans između poslovnog i privatnog života. Pravilnim upravljenjem vremena povećava se produktivnost, efikasnost, grade se dobre navike čime se smanjuje stres i negativna energija. Kako biste učinkovito upravljali vremenom, morate optimizirati svoj raspored, odrediti prioritete i okvirni vremenski period za svaku aktivnost te blokirati ometanja ukoliko je to moguće.
Korak 1: Shvatite kamo ide vaše vrijeme
- Napravite reviziju vremena kako biste postavili svoje namjere i vidjeli gdje vaše vrijeme trenutno ide
- Shvatite zabludu planiranja kako biste bili realni u pogledu onoga što se može učiniti u danu
- Otkrijte nevidljive smetnje koje vam krate vaše vrijeme
- Postavite sustave za praćenje vašeg svakodnevnog napretka i ostanite na putu
Korak 2: Postavite pametne ciljeve i odredite vrijeme za značajan rad
- Postavite pametnije ciljeve
- Prioritizirajte svoje zadatke nemilosrdno koristeći jednu od ovih praktičnih metoda
- Odvojite hitno od važnog posla
- Upotrijebite pravilo 30X za delegiranje više zadataka
- Zaštitite svoje prioritete tako što ćete naučiti reći „ne“ svom šefu, klijentima i menadžerima
Korak 3: Izgradite učinkovit dnevni raspored
- Izgradite jutarnju rutinu koja vam daje zamah
- Koristite blokiranje vremena za izradu dnevnog predloška
- Odvojite vrijeme za prekide i pauze
- ‘Skupite’ vrijeme komunikacije
- Odustanite od multitaskinga i prebacivanja konteksta
- Radite s prirodnim energetskim ciklusom svog tijela
Korak 4: Optimizirajte svoje radno okruženje
- Riješite se nereda (fizičkog i digitalnog)
- Smanjite probleme sa šumom sa slušalicama ili (desnom) glazbom
- Unesite malo prirode u svoj radni prostor
- Postavite alate za fokus
- Isprobajte metodu “Kokice s radnom stanicom”
Korak 5: Zaštitite svoje vrijeme (i fokus) od ometanja
- Koristite stratešku lijenost za rad na pravim stvarima
- Automatizirajte fokusirano vrijeme bez pregovora tijekom dana
- Koristite metodu Ivy Lee kako biste pravilno završili dan
- Ne zaboravite na prednosti slobodnog vremena
- Koristite prave alate za upravljanje vremenom
Izvor: RescueTime