„Konflikt je neizbježan pratioc života. Ključ uspjeha je da ga razumijemo i prihvatimo.“
Conflict Management
Konflikt je sveprisutan dio poslovnog života, a upravo je način upravljanja konfliktima izravno povezan s poslovnom uspješnošću. Konflikti proizilaze iz činjenica o ljudskoj prirodi, prije svega da različiti ljudi s različitim karakterima, potrebama, stavovima i interesima žive i rade zajedno te da međusobno komuniciraju. U poslovnom okruženju, prevencija konflikata i vještina ponašanja u konfliktnim situacijama omogućavaju nam da svaku situaciju potencijalnog rizika prevedemo u situaciju mogućnosti.
„Poteškoće trebaju potaknuti, a ne obeshrabriti. Ljudski duh treba ojačati sukobom.“
W. E. Channing
Kada vješto upravljamo konfliktima, tada konflikt postaje neslaganje ili nesuglasica, a različita mišljenja, stavovi i karakteri mogu pomoći organizaciji da bude inovativnija, kreativnija i produktivnija, da efikasnije upravlja postojećim resursima te da donosi bolje odluke. Iz optimalne razine konflikta proizlazi visoka učinkovitost i bolji poslovni rezultati.
Kome je trening namijenjen
- Višem i srednjem mandžmentu, voditeljima timova, projekata, stručnjacima, menadžerima, prodajnim predstavnicima, kao i svim poslovnim ljudima čiji se posao odvija u dinamičnom okruženju te koji žele uspješnije rješavati i vladati konfliktima u svrhu zadovoljstva, unaprijeđenja ili poslovnog razvoja.
- Individualno – svima vama koji želite nati kako upravljati konfliktima i razvijati nove vještine i kompetencije u svrhu privatnog ili poslovnog razvoja.
Ciljevi treninga
- Prepoznati razliku funkcionalnog i disfunkcionalnog konflikta
- Prepoznati uzroke konflikata
- Razvoj osobnog stila ponašanja u konfliktnim situacijama
- Razvijanje metoda za efikasnije upravljanje konfliktima
- Razvijanje asertivne komunikacije kao bismo zaustavili eskalaciju konflikta
- Upravljanje vlastitim emocijama u konfliktnim situacijama
- Razumijevanje „teških karaktera“ i pronalazak rješenja do željenog cilja
- Smanjenje stresa i lakše razrješenje neugodne situacije uzrokovane konfliktom
Pregled treninga razvoja timskog rada
- Uvod u važnost i značaj konflikta
- Što je konflikt
- Mogući simptomi konflikta
- Mitovi o konfliktu
- Pojam i vrste konflikata
- Uzroci konflikata
- Vrijednosti i uvjerenja
- Tipovi osobnosti u poslu
- MB test
- 5 osnovnih stilova rješavanja konfliktnih situacija
- Kako spriječiti konflikte
- Kada stimulirati konflikt
- Aktivno slušanje, tehnike postavljanja pitanja, asertivna komunikacija i konstruktivni feedback
- Akcijski plan
Istraživanje konflikata na osobnim i organizacijskim razinama uvijek je aktualni zadatak čije rješavanje može pridonijeti osobnoj i organizacijskoj dobrobiti. Posebno je važno da zaposleni na različitim razinama upravljanja budu svjesni svih aspekata u kojima se konflikti manifestiraju, kako bi se njima upravljalo na što efektniji i svrsishodniji način, posebno u onim slučajevima kada konflikte sukobljene strane nisu u stanju na prihvatljiv način razriješiti same. Kako bi se izbjegle negativne posljedice konflikata na samu organizaciju potrebno je kontinuirano razvijati vještine i kompetencije zaposlenih kako bi iz konflikta proizašla bolja poslovna uspješnost te ugodnije radno okruženje.