Upravljanje prigovorima

„Vaši najnezadovoljniji klijenti su vaš najveći izvor učenja“

Bill Gates

Uspješno vladanje prigovorima u prodaji

Vrlo je teško predvidjeti sve želje i potrebe kupaca stoga su prigovori standardni dio svakog poslovanja neovisno o tome koliko brinete o svakom detalju ili koliko pažljivo vodite svoje poslovanje. Pojam upravljanje prigovorima opisuje postupanje s prigovorima kupaca unutar organizacije te bi se prigovori trebali vrednovati na sustavan i uredan način i koristiti za stvaranje budućeg pozitivnog učinka. Prigovori su zapravo pozitivna stavka, međutim mnoge organizacije na njih reagiraju negativno i ne rješavaju ih učinkovito kroz ispravan pristup upravljanju prigovorima kupaca.

Izrazito je bitno uspostaviti funkcionalan postupak upravljanja prigovorima u svakoj organizaciji kako bi se osigurao dobar odnos s klijentom čak i nakon prigovora te kako bi se spriječio njihov odlazak od vašeg proizvoda/usluge. Dobro organiziran postupak upravljanja prigovorima smanjuje rizik od budućih pogrešaka te je izrazito važno da povratne informacije kupaca dođu do odjela u kojem se dogodila greška kako bi proizvod u budućnosti bio još bolji.

„Svaki prigovor nova je prilika za unaprijeđenje i razvoj poslovanja“

Prigovore treba gledati pozitivno kao priliku kako da se osigura što bolji proizvod ili usluga vašim klijentima i daljnji razvoj. Prigovor može biti pokazatelj za poboljšanje i unaprijeđenje prodaje.  


Kome je trening namijenjen?

  • Višem i srednjem manadžmentu, HR menadžerima, voditeljima projekata i sektora, key account menadžerima, stručnjacima, prodajnim stručnjacima, odjelu marketinga kao i svim odjelima i osobama koji primaju prigovore i žele usavršiti funkcionalan postupak upravljanja prigovorima.
  • Individualno – svima vama koji se također nosite s prigovorima te želite unaprijediti i steći vještine  upravljanja prigovorima u svrhu boljih odnosa s klijentima, unaprijeđenja poslovanja ili u svrhu osobnog i profesionalnog razvoja.

Ciljevi treninga

  • Kako detektirati prigovore i na njih učinkovito odgovoriti
  • Unaprijeđenje poslovanja i prodaje kroz prigovore
  • Prepoznavanje tipova kupaca i njihovog prigovora
  • Stjecanje vještina kako procedure i protokoli olakšavaju rješavanje pritužbi
  • Komunikacija na primjeren način i rješavanje problema
  • Korištenje emocija za ublažavanje prigovora
  • Korištenje adekvatne komunikacije za manji otpor klijenta
  • Podizanje razine samopouzdanja za davanje adekvatnih odgovora i time utjecanje na uspješnost prodajnih rezultata

Pregled treninga upravljanja prigovorima

  • Uvod u program
  • Što su prigovori
  • Što su reklamacije
  • Vrste prodajnih prigovora
  • Razumijevanje prigovora i pretvaranje u prilike
  • Razumijevanje procesa prigovora
  • Funkcionalan i učinkovit proces upravljanja prigovorima
  • Alati potrebni za rješavanje prigovorima
  • Kako komunicirati i smiriti situaciju na primjeren način
  • Kako vladati emocijama i ponašanjem prilikom prigovora
  • Prepoznavanje skrivenih prigovora – kako ih iskoristiti za ostvarenje prodaje
  • Kreiranje baze prigovora
  • Individualni akcijski plan

Nezadovoljni klijenti koji nisu prigovarali daleko su gori od onih od kojih se primaju pritužbe. Nezadovoljan klijent koji nije prigovarao je onaj koji je odustao I kojeg ste izgubili, a zapravo niti ne znate iz kojeg se razloga to dogodilo. Upravo zbog toga, uvijek se treba tražiti povratna informacija od svojih klijenata o proizvodima, usluzi ili organizaciji u cjelini. Cilj upravljanja prigovorima je ojačati lojalnost kupaca,  osiguranje kvalitete i unaprijeđenje proizvoda ili usluga.